Milyen módon lehet a partnerséget fenntartani?

A TDMSz fennmaradása elsősorban a szervezet működési eredményeitől függ. Ha a tagok csak a tagdíjat fizetik, de nem javul a forgalom, nincs semmi változás, akkor egy éven belül csalódottan otthagyják azt és vége lesz a partnerségnek is. Az eredmények viszont döntő mértékben az alapelvek tiszteletben tartásától és a menedzser szakmai és emberi alkalmasságától függnek. A menedzser szakmai alkalmasságának elbírálásához igen fontosak a referenciák (megfelelő képzettség, pl. turizmus szakos diploma, előző munkahelyek véleménye, pályázatának szakértői elbírálása stb.) Az emberi alkalmasságról viszont a TDMSz tagjai kell, hogy megbizonyosodjanak. A település számára még ismeretlen, új menedzser alkalmazása esetén ezért igen fontos próbaidőt kikötni.

Forrás: TDM Működési Kézikönyv 2.3. fejezet, Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája 2008.