Mi a desztinációs menedzser feladata?

A desztinációs turisztikai menedzser elsődleges feladata a professzionalizmus biztosítása a turizmus minden területén. Emellett reá és munkatársaira hárul a partnerek együttműködésének ösztönzése és elősegítése a térségben, a turisztikai termékek előállításához és sikeres működtetéséhez szükséges koordináció biztosítása, valamint a különböző szakmai tevékenységek elvégzése vagy megszervezése (mint a kutatás, tervezés, projektmenedzsment, a fejlesztések és a működtetés monitoringja, a marketing, a képzés stb.), valamint a kötelező adminisztráció és a szervezet képviselete. Munkáját a közösség és a helyi viszonyok alapos megismerésével kezdi, majd valamennyi partnerrel egyeztetve egy desztinációs menedzsment tervet (avagy szakmai tervet és cselekvési programot) dolgoz ki, amely meghatározza a távlati és azonnali célokat, valamint teendőket. A közös célok tudják leginkább elősegíteni a partnerséget és az együttműködést, ami lehetővé teszi a szétszórt tevékenységek egy irányba terelését és szinergikus hatás elérését. A tervezés során választ kell adnia azokra a kérdésekre, amelyek a fenntartható turizmus megteremtéséhez megkerülhetetlenek és a TDM lényegét adják:

§ - a turisták igényei hogyan elégíthetők ki?

§ - a szakma nyereségessége hogyan érhető el?

§ - a közösség hogyan vonható be a turizmusba és mi lesz a haszna belőle?

§ - a környezet védelme és ápolása hogyan biztosítható?

Forrás: TDM Működési Kézikönyv 2.3. fejezet, Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája 2008.